Thursday 15 November 2012

Unspeakable Love -Part 10-






Part 10 : The Bisexual Guy



sepuluh minit lagi sebelum aku pulang dari bekerja dari kedai farmasi.. jam sudah menunjukkan pukul 2.50 petang.. aku mula bersiap untuk mahu pulang.. 

perasaan aku masih lagi berdebar-bebar.. hatiku masih lagi terasa terkejut dengan kehadiran Saiful, kenalan dari Planet Romeo di tempat kerja aku.. seakan tidak percaya.. sungguh, aku tidak menyangka akan kehadiran Sailful..

aku mula tertanya-tanya, macam mana dia boleh tahu di mana tempat aku bekerja? persoalan itu terus bermain di minda aku.. tertanya-tanya lagi di hati jika aku pernah mengatakan sesuatu kepada Saiful.. fikir dan terus berfikir..

I akan start buat kerja sambilan cuti sem ni.. kat kedai farmasi.. so, rasanya time tu saya dah jarang kot nak online.. sebab kadang-kadang perlu bekerja malam.. bila balik, rasa nak tidur je..

owh.. ya ke? ok2.. I faham je.. kat mana kedai farmasi tu?

kat dalam shopping mall.. di _____

oh ya! aku mula teringat akan perbulan kami di YM beberapa hari lepas.. aku ada menyebut di mana tempat aku bekerja.. pasti sebab itu dia tahu... tapi... kenapa dia mahu berjumpa aku? aku mula berfikir.. bayak persoalan mula hadir di minda aku..

"hensem juga dia ni.. hehe" aku mula bermonolog sambil tersenyum..

tidak dapat aku menafikan bahawa dia mempunyai paras rupa yang menarik.. sebelum ni aku memang ada tengok gambar dia di Planet Romeo, dan aku rasa dia dalam gambar itu memang sudah nampak hensem pun.. tapi sudah pasti bila sudah melihat dia depan mata aku sendiri adalah sesuatu yang berbeza.. dia lagi nampak menarik di luar berbanding dalam gambar.

masa bekerja aku sudah tamat.. aku mula meninggalkan kedai farmasi itu.. di minda aku mula berfikir jika dia masih lagi ada di dalam shopping mall.. di mana dia sekarang ni? aku tertanya-tanya.. tidak tahu di mana aku boleh mencari Saiful.. perasaan di hati aku seakan kuat mahu bertemu dengan dirinya..

mungkin juga dia sudah pergi dari pusat membeli belah ini.. entah kenapa aku seakan hampa jika hal itu terjadi.. ada kemungkinan juga ia berlaku.. tertanya-tanya lagi di minda aku ingin tahu apa kah pandangan pertamaya terhadap aku saat berjumpa tadi.. adakah ia baik ataupun buruk? aku menjadi semakin gelisah.. mungkin first impressionnya kat aku buruk kot.. sebab itu dia pergi.. buruk sangat kah wajah aku? entah lah.. aku mula berfikir hal yang bukan-bukan.. 

aku mula keluar dari shopping mall itu.. di fikiran aku hanya ingin mahu pulang untuk berehat.. tentang Saiful, aku patut bertanya tentang hal hari ini kat YM.. aku ingin bertanya banyak benda tentang saat-saat pertemuan tadi..

namun langkah aku terhenti apabila terlihat kelibat seorang lelaki yang sedang duduk di kerusi di luar pusat membeli belah.. dia seperti sedang menunggu seseorang.. aku seperti kenal dengan orang itu.. jantungku mula berdegup kencang.. lelaki itu mula menoleh ke arah aku sambil tersenyum.. ya, memang betul.. dia adalah Saiful..

aku seakan menjadi kaku seketika.. dia, Saiful mula bangun dari tempat duduk lalu berjalan menemui aku..

"hai.. awak Fahri kan?" tanya Saiful sambil menghulurkan salam..

"ye.. saya Fahri..." kataku sedikit gementar lalu membalas salaman tangannya..

"hensem je awak.. hehe.." Saiful mula tersenyum.. aku mula menjadi tak tentu hala.. "saya Saiful.. tentu awak kenal kan?"

"er... ye.. saya kenal.." aku seperti malu-malu..

"apa kata tak payah guna 'saya' 'awak' lagi.. guna 'kau' 'aku' je.. kita dah jumpa.. so, lagi nampak mesra sikit..."

"ye.. saya.. eh.. aku tak kisah pun.."

"okay, Fahri.. jom ikut aku jap.. kau takde hal kan selepas ni?" tanya Saiful.

"takde hal.. nak pergi mana?"

"pergi untuk kenal-kenal lah.. jom..."

aku hanya menurut.. aku sebenarnya rasa gementar.. kehadiran Saiful membuatkan aku berasa gementar.. apa tah lagi dia kini berada di depan mata aku.. dia tersenyum.. aku pula menjadi tak tentu hala.. entah.. aku tak tahu kenapa.. 

"kau nampak baik je.." kata Saiful..

"maksud kau?"

"orangnya.. orangnya nampak baik je.. hehe.. nampak bagus untuk dijadikan kawan.."

aku hanya malu-malu.. terdiam tanpa berkata apa-apa.. kami berdua berjalan sampai lah menuju ke arah parkir motosikal.. di sana, aku terlihat sebuah motorsikal besar berwarna hitam yang menarik perhatian aku.. nampak begitu bergaya dan sporty.. Saiful perlahan-lahan menuju ke arah motosikal itu..



"Jom naik.." pelawa Saiful..

"ni kau punya ke??" tanya aku..

"ye.. motorsikal ni aku punya.. kenapa?" balas Saiful sambil memasang topi kaledar..

"takde apa-apa.. ia sangat cantik.."

"kalau macam tu, jom lah naik.. aku nak bawa kau ke satu tempat..." kata Saiful sambil menghulung satu lagi topi kaledar kepada aku..

"dengan motosikal ni?" tanya aku ragu-ragu..

"ye lah.. kenapa? tak suka ke?"

"ermm... takde lah.. hurm.."

"then??"

"actually... aku tak pernah naik motosikal..." (based on pengalaman sebenar penulis.. tapi situasi je lain..)

"are you serious??" Saiful mula terkejut..

aku jadi malu-malu.. jujur aku kata yang aku langsung tak pernah naik motosikal.. macam mustahil, tapi itu lah sebenarnya.. selama ini kalau aku nak pergi mana-mana aku hanya akan naik kereta ataupun bas.. dan sampai sekarang juga aku masih tidak memiliki lesen memandu..

aku memandang wajah Saiful... memang jelas riak wajahnya terkejut.. aku pula menjadi semakin malu..

"betul ke tak pernah naik?" tanya Saiful lagi inginkan kepastian..

"ye lah.. macam tipu je kan.. dah besar ni pun tak pernah lagi.."

"ni yang seronok ni.." kata Saiful lalu tersenyum.. aku berasa pelik dengan senyuman Saiful tu.. seperti ada maksud lain..

"seronok apanye?" tanyaku..

"hehe.. takde apa-apa.. okay.. jom lah naik.. biar ini jadi first experience kau.."

nak tak nak aku pun ikuti sahaja kehendak Saiful.. aku ambil topi keledar itu lalu memasangnya..

"don't worry lah.. selamat je naik benda ni.. hehe.." kata Saiful bernada sindiran..

aku hanya terdiam.. sebenarnya aku berasa agak malu sikit.. Saiful pula dari tadi hanya tersenyum.. entah kenapa aku seakan curiga dengan senyumannya itu.. seperti ada maksud yang tersirat..

kemudian, aku duduk di bahagian belakang.. Saiful pula mula menghidupkan enjin motor.. bila sudah hidup, Saiful mula mahu pergi bergerak meninggalkan pusat membeli belah itu.. namun, belum sempat kami beredar aku tiba-tiba berkata, "sekejap..."

"ada apa?" tanya Saiful..

"erm.. bila bergerak nanti aku perlu peluk body kau ke? ermm.. maksud aku, nak elak dari terjatuh lah.."

"hah?? nak peluk?? haha.. nak peluk kuat-kuat pun boleh.. tapi biasanya orang akan pegang pinggang je.."

"tak nampak macam gay sangat ke pegang or peluk macam tu? ye lah.. kita berduakan lelaki.."

"kau ni.. nak malu-malu pula.. nanti bila aku bawa laju-laju kau akan peluk aku juga.. hehe.."

"kau jangan.. bawa slow-slow lah.. aku gementar sebenarnya.."

"alahai.. naik motor pun takut ke?? hehe.. don't worry.. tak jatuh punya.."

aku terdiam.. entah apa-apa lah aku ni.. ni lah padahnya bila tak pernah naik motor.. macam bodoh je soalan aku.. tapi tak kisah lah.. pengalaman baru.. jadi kena bawa bertenang.. aku patut percayakan Saiful.. atau aku sepatutnya percayakan diri aku sendiri.. tapi.. perlukah aku pegang pinggang Saiful.. macam gay semacam je aku rasa..

"dah sedia ke??" tanya Saiful..

"ye.. aku okay je.."

"kau tak peluk pun.. hehe.."

"aku pegang pinggang kau je lah.."

"alah... tak romantik lah.. hehe.."

"amboi-amboi..." aku tiba-tiba rasa malu..

motor enjin dihidupkan dan kami pun mula bergerak meninggalkan tempat itu.. Saiful membawa motor dengan pelahan.. aku yang baru pertama kali naik motor berasa agak sedikit gementar.. namun lama-kelamaan aku mula berasa tenang.. aku mula dapat menyesuaikan diri dengan keadaan..

aku hanya terdiam.. lama-kelamaan aku mula berasa seronok membonceng motor Saiful.. terasa dingin dan nyaman disebabkan angin.. dalam saat itu, aku mula tertanya-tanya, ke mana kah Saiful nak bawa aku pergi? entah kenapa aku tiba-tiba boleh ikut Saiful pergi ke tempat yang aku sendiri tak tahu.. ye lah.. kot-kot dia nak perangkap aku ke apa..

"kalau aku bawa slow-slow macam ni kau tak pegang pinggang aku pun takpe..." tiba-tiba Saiful bersuara..

"owh.. ya ke?"

aku mula melepaskan tangan aku yang memegang pinggang Saiful.. ya betul lah.. aku masih lagi boleh seimbangkan badan.. tak terasa nak terjatuh pun..

"tapi... bila aku nak bawa laju..." kata Saiful..

tiba-tiba kelajuan motosikal bertambah..

"nak tak nak kau kena peluk aku juga... hahaha"

secara mendadak, kelajuan bertambah.. laju dan semakin laju..

aku menjadi panik.. dengan pantas, aku memeluk pinggang Saiful..

"Saiful!!"

aku memeluk pinggang Saiful dengan erat.. Saiful seperti tengah menggila.. kelajuan motosikalnya membuatkan aku gerun.. banyak  kereta di depan telah dipotongnya..

laju dan semakin laju.. aku seakan mengigil.. kelajuan mungkin lebih dari 100km sejam.. membelok ke kiri dan ke kanan.. memintas semua kenderaan yang ada di depan.. sungguh.. aku tak pernah setakut ini.. seperti telah melakukan perlumbaan haram di jalan raya.. memang betul pun begitu.. lagak Saiful seperti tengah berada dalam satu perlumbaan..

sempat aku memandang ke depan.. lampu trafik mula bertukar menjadi merah..

"Saiful!!" aku menjerit "kita patut berhenti!!"

namun belum sempat aku menghabiskan kata-kata, Saiful tanpa menghiraukan lalu menunggang laju ke depan sesuka hatinya..

"kau gila??!!" jerit aku lagi..

"hahaha!!"

Saiful hanya ketawa.. memang dia sengaja untuk maju ke depan.. aku pula dibelakangnya berasa cuak.. gementar dengan sikap Saiful.. bahaya giler!! bukan sekali dia terus melintas biarpun lampu trafik telah bertukar warna merah.. aku rasa dalam keadaan sedar tak sedar mungkin sudah tiga kali dia terus memintas laju..

kelajuan yang dia bawa seakan tidak pernah pelahan.. laju dan semakin laju.. aku tidak dapat menjelaskan perasaan yang aku rasakan sekarang ini.. tiba-tiba aku berasa menyesal ikut Saiful..

"tengok.. kau tak jatuh pun.. hehe" kata Saiful apabila kami sudah sampai ke destinasi..

"kau giler?! kau memang sengaja nak buat macam tu kat aku kan? nasib baik tak jadi apa-apa tadi.. kemalangan ke.. kena saman ke.." aku mula marah-marah..

"ala.. rileks lah bro.. sebab aku pandai bawa lah kita selamat sampai di sini.. hehe.."

aku cakap perkara serius tapi dia pula buat main-main.. aku baru pertama kali naik motor, dia dah bawa laju-laju.. dah macam ada perlumbaan.. aku memandang wajah Saiful dengan pandangan yang marah-marah..

"kau peluk aku dengan kuat sekali.. dan aku sangat suka.. hehe.." kata Saiful kepada aku lagi..

aku pula jadi malu.. entah apa-apa lah aku ni.. penakut sangat ke aku? kemudian aku memandang kawasan sekeliling.. tempat apa pula Saiful bawa aku pergi ni? serius aku cakap yang aku langsung tak pernah sampai ke tempat ni lagi..

"jom.." Saiful mengajak aku pergi..

"kita nak ke mana?" tanya aku..

"tengok laut... ada tempat best kat sini..."

aku hanya mengikut.. kami asalnya berhenti di atas bukit.. Saiful meletakkan motorsikalnya di tempat parkir.. kemudian, kami menuruni bukit sehinggalah aku terlihat pemadangan laut yang cantik di depan mata aku..



"wow!! bestnye tempat ni... aku langsung tak tahu pun tempat ni ada.." kata aku yang telah teruja..

"kalau kau nak mandi laut, kena mandi di kawasan dalam bulatan jambatan tu.. kalau nak mandi kat luar bulatan jambatan tu tak digalakkan sangat lah.. takut diserang jerung kot.. sebab kat bulatan jambatan tu dah ada pagar.." jelas Saiful..

aku hanya terdiam.. tak tahu pula tempat ni ada jerung.. tapi bagus juga lah mereka buat macam tu.. untuk keselamatan.. tapi sudah tentu aku tak nak mandi laut sekarang ni.. tak bawa apa-apa pun.. tapi best juga Saiful bawa aku ke tempat-tempat macam ni.. aku memang sangat suka kawasan tepi laut..

kami berjalan menuju ke tempat itu.. di sana, ada ramai orang sedang bersuka ria.. ada yang sedang mandi.. ada yang cuma duduk.. semua rileks-rileks je.. nak menenangkan minda.. kebanyakkannya datang dengan keluarga untuk beriadah.. budak-budak berlari-lari di atas jabatan itu.. meriahnya.. tapi, ada juga yang sedang seksi-seksi.. lelaki perempuan semua sama.. ada juga lah aku jeling-jeling sikit.. kat lelaki lah.. hehe.. amboi.. tiba-tiba jadi gatal jap..


"ni tempat aku biasa lepak... aku akan datang sini seorang diri.. nak tenangkan minda.. dah tu, boleh cuci mata lagi.. hehe.." kata Saiful..

"amboi.. kau ni.. ish. ish.."

"tak lah.. aku just suka atmosphere kat sini.. tempat orang beriadah.. dengan family.. dengan kawan.. dengan couple ke.. haha.."

kemudian, datang seorang awek cun melintas... hanya memakai bikini.. polka dot warna merah jambu.. seksi sangat.. berjalan pun berlenggang lenggok.. awek tu melintas di hadapan kami.. aku buat-buat tak ambil tahu awek tu melintas di hadapan kami.. namun sempat pula Saiful menjeling ke arah awek tu sambil tersenyum.. macam ada maksud je senyuman itu.. aku mula bermonolog.. tergoda kot..

baru sedar akan satu perkara.. Saiful ni biseksual sebenarnya.. jadi tak hairan lah kot kalau dia jeling macam tu.. aku hanya terdiam lalu memandang ke arah tempat orang bermandi-manda..

"kau fikir apa tadi bila awek tu melintas?" tiba-tiba Saiful bersuara..

"maksud kau apa?" tanya aku..

"tak tergoda ke? seksi tu.. hehe.."

"ish.. kau ni.. buat-buat tak faham pula.."

"hahaha!"

Saiful hanya ketawa.. aku pula hanya memandang ke arah wajahnya..

"Saiful.. boleh aku tanya satu benda?" tanya aku..

"apa dia?"

"kau ada cakap sebelum ni yang kau pernah bercinta dengan seorang lelaki.. tapi dah putus..."

"then?"

"aku tertanya-tanya lah.. sebelum ni kau ada girlfriend tak?"

"takde.." balas Saiful ringkas..

Saiful mula terdiam.. riak wajahnya yang sebelum ni ceria tiba-tiba menjadi serius.. aku terkelu sekejap dengan perubahan Saiful yang secara drastik.. tertanya-tanya di fikiran aku jika soalan itu kurang disenanginya.. aku cuma ingin tahu.. tak ada maksud lain..

"kau.. tak nak cari girlfriend ke?" tanya aku lagi..

"mungkin.. mungkin aku akan cari..."

"maksud kau apa dengan 'mungkin' tu?"

"bila cinta itu datang.. then, hati ini adalah untuk dirinya..."

aku terdiam seketika.. sebenarnya aku tak faham dengan maksud Saiful..

"sorry.. aku tak faham.. hehe.." kata aku inginkan penjelasan..

"persoalannya aku tak tahu pada siapa aku akan jatuh cinta nanti.. ya betul aku ni biseksual.. aku ada nafsu pada lelaki dan juga perempuan.. tapi nafsu tu tak sama dengan cinta.. dan kerana itu aku tak pasti kepada siapa aku akan jatuh cinta.. terhadap seorang perempuan ataupun lelaki.. tapi yang pasti, bila aku sudah jatuh cinta, seluruh perasaan aku hanyalah untuk dirinya.."

aku terkedu seketika apabila mendengar penjelasan Saiful.. bunyi macam rumit je..

"maksud kau, kalau kau jatuh cinta dengan seorang lelaki, kau akan kejar cinta itu?" tanya aku lagi..

"mungkin ya.. kalau hati ini memang sudah jatuh cinta padanya.. aku susah untuk jatuh cinta sebenarnya.."

"kalau jadi macam tu, kenapa tak nak pilih perempuan.. maksud aku.. ermm.. perempuan lagi bagus kot.."

"actually, ada dua nafsu pada kedua-duanya agak rumit sebenarnya.. but, aku nak cakap pada kau satu perkara, dulu bila aku bercinta pada lelaki itu, hati aku telah tertutup rapat hanya untuk dirinya.. cinta aku hanya untuk dirinya.. biarpun ada sahaja yang tampil untuk menggoda, lelaki ataupun perempuan, but, aku cakap sekali lagi, hati ini hanya untuk dirinya.." kata Saiful dengan nada yang serius..

aku hanya terdiam.. aku tak mahu nak komen apa-apa sebab aku bukan seperti Saiful.. bagi pendapat aku sebelum ini jika sudah ada nafsu pada kedua-duanya, lagi bagus pilih sesuatu yang halal.. tak payah nak susah-suah... tapi... aku bukan macam Saiful.. mungin semua orang mempunyai masalah mereka sendiri.. kita mungkin fikir benda itu mudah, tapi ianya tidak seperti yang kita fikirkan..

"dah nak senja lah.. jom balik.." kata Saiful..

aku hanya menggaguk.. lalu aku bingkas bangun.. kami mula meninggalkan jembatanyang bulat tu.. best juga tempat ni kalau nak lepak-lepak.. aku patut datang sini lagi kot.. Saiful pula nampak baik je orangnya.. tapi tak tahu lah.. ini baru pertama kali berjumpa.. tapi dia nampak mesra je dengan aku.. biarpun tadi dia kenakan aku dengan bawa motor laju-laju.. haha.. tapi sebenarnya, aku berasa seronok.. hehe..

"Fahri.." tiba-tiba Saiful bersuara..

"apa dia?" aku memandang wajah Saiful..

"hati-hati tau.. hehe.." Saiful tersenyum sinis..

"hah?"

tiba-tiba dengan pantas Saiful memegang tangan aku.. gengaman yang erat.. aku tergamam seketika sambil memandang wajah Saiful.. dia pula tajam memandang mata aku

"tutup mata kau jap.." pinta Saiful..

"hah? nak buat apa?"

"pejam je lah.. hehe.."

aku hanya menurut.. aku mula memejamkan mata.. namun secara tiba-tiba Saiful secara pantas menolak tubuh aku ke laut.. tubuhku mula terjunam ke dalam air..

"hati-hati kena tolak!! haha!" jerit Saiful

aku di dalam air mula terkapai-kapai.. pandangan mata aku hanya kelihatan air.. aku mula cemas cuba untuk timbul ke permukaan air..

"Saiful! help me!!" jerit aku

badan aku mula tengelam semula ke dalam air.. sekali lagi aku cuba untuk timbul ke permukaan air..

"i can't swim!!" aku cuba untuk bersuara

selepas itu, badan aku kembali tenggelam di dalam air.. kaki aku mula terasa kebas.. aku mula tak dapat bernafas.. pandangan mata aku mula gelap.. perlahan-lahan aku tengelam di dalam air laut...








29 comments:

  1. mmg nice story kau..and perasaan seorang bisex mcm saiful tu mmg wujud, aku rasa kau pun ada rasa mcm tu kan,sbb tu kau bleh dscribe sedetail mcm tu..
    sbb aku pun ada perasaan yg sama..

    the unknown feeling..

    ReplyDelete
    Replies
    1. actually i'm not bisex... hehe..

      Delete
    2. haha..same goes to me..the feeling towards hawa kadang2 menjelma.. tp seribu satu berlainan dengan naluri yg sebenar..

      jujur, aku byk mnyelindung perasaan diri.. bermuka dua.. haha..
      sebab aku tahu, naluri dan perasaan yg mnghuni diri ini, salah..
      tp xdpt nk dibuang/disingkirkan..

      maaf berceloteh panjang..

      Delete
  2. Ooo..patut la tny pakcik pasal naik moto tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah.. sbb tu tanya dulu nk konfermkn sesuatu.. hehe

      Delete
  3. wow.... ending dya mmg mengejutkan...... x sbar nk tggu part 11 plak... hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nantikn sahaja part 11.. tp lambat sikit kot sbb i balik kpg.. xde internet..

      Delete
  4. salam .

    I terjumpa ur blog sebab I tengah cari something . ur blog menarik .

    ReplyDelete
  5. it's okay putera.... sya akn menunggu.... crita ini smakin mnarik.... btw, blog yg u bg tempoh hari juga sgt menarik.... :) keep it up for your blog... :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sbb sudi baca citer ni... :-)

      I balik kpg.. So lambat skit kot klu nk update..

      Delete
  6. accidently bump to this page.
    reading 2, 3 post...

    and after 1 hour, im still reading!
    very interesting blog brader!

    And Unspeakable Love... I'm a fan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sbb sudi baca.. :-)
      Blog ni ada yg suka ada jg yg kurang suka..

      Delete
  7. Hai Putera
    Love to read ur blog... Sebanarnya cerita Unspeakble Love lebih kurang my true strory... Dan mengingatkan kembali segala-galanya... Walaupun my first love perempuan but my first kiss adalah lelaki... After 10 years, walaupun dia sudah berkahwin, im still remember him because i love him so much... Cinta itu takdir dan tidak dapat diterjemahkan melalui lisan atau tinta.. Ia hadir ibaratkan angin yang dapat dirasai... Wlaupun x tahu tntng PLU pada mulanya, cos im really str8 act... Cuma disebbkan have a crush with a guys, im ended my life with so many story... Disebabkan nak menghilangkan ingatan mngenai Dia, terlalu ramai lelaki yg menjadi partner... Cinta? Langsung tiada... Semuanya sex n being partner.. At the same time got GF... Walaupun trlalu ramai guy, dsbbkan i curang dngan prmpuan, i trus putskan dngan my gF... Permpuan baik untk lelaki baik...semua ada.. Dri menjadi escorter, moneyboy, sugarddy... Ada couple... Tpi my envrmnt im not like PLu or gay.. Really str8....cuma kdg2... Kalau bgi peluang pada pLu, thats mean i layan mereka, trserlah im a PLu...till now im still hvg sex with a guy.. Wlaupun he is my abang angkat... Dlm masa 6 bln lgi i akan kawin...sbbnya dh jodoh i jumpa seseorng yg i kata i akan kawen... Because i love child so much... Its so complicated... Im only love my first man ... My first kiss.. We r not havg sex just kiss n hug... Cuma kasih sayang itu sgt kuat...im still curious about my life.. OPen for all... Now, still thinking about my marriage... Takut gak!...nak kata cinta.. Tidak ada... My history n dark life ...menyebabkan saya lari dri agama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu je soalan... U cintakn prempuan tu x?

      Delete
    2. Nope... N .. Mybe not yet

      Delete
    3. oh my...

      ni kahwin sebab nak dapat anak je lah ye.. hmmm..

      tapi tak semestinya berkahwin kerana cinta.. zaman sekarang ni memang banyak sebab cinta lah.. tp dulu2 x semestinya sebab cinta..

      Delete
    4. Hrp Anon pelan2 mencintai isteri u. Harap isteri u membimbing u ke arah straight. Biar la 60%-40%. u know what i mean. Saya pun mcm Anon, mungkin bisek. Saya ingin berkawn and love kids dan memiliki zuriat. suka tgk wanita tapi kdg2 bernafsu pada lelaki. Tapi kalau ditakdir saya berkawen nanti, sy pohon pada Allah jadikan sy lebih straight dan bertanggungjwb. Sexuality isnot a choice. we've added with the sense as a trial from God. Gay/bisek ni sebenarnya istimewa kerana diuji Allah.

      Delete
  8. ermmm,nice story...nak gak baca next chapter...please continue...

    ReplyDelete
    Replies
    1. akan diusahakan nanti.. dalam next week or this week lah kot..

      Delete
  9. sila percepatkn update story nie...xsabar plak...
    saiful is so cool...ehe

    ReplyDelete
  10. Just found your blog on Google after I searched for PLU. Suka gila ngan your gay story n other posts as well. Your story pun x over the top. A matured gay blog it is. Love it.

    ReplyDelete
  11. Just found your blog . Ohmai suke semua part smpi now rase xmiss nk baca..! Thanks make my day putera. U r talented .. - iezz

    ReplyDelete
  12. NANG BEST! haha. thnks,kau dh ungkap apa yg aku pendam slamak tok. XD Aku dpt ngga bayang2 aku dlm tok. hehe. teruskn usaha!

    ReplyDelete
  13. Affeceted and obsessed now wit this blog....
    Saya pun ada kwn baik straight (st8 act kot-ada GF)...
    Kami byk prsamaan dan selalu keluar berdua.... kira mcm bromance laaa...
    Tapi takkan sekali aku 'menjalar tgn' kerana terlalu sygkan persahabatan ni... kami ditemukan oleh Allah dl keadaan tak terduga dan hrp persahabatn ini akan kekal... jua kerana Allah. Andai kata kami 'terpisah' esok hari saya Redha kerana dia hanyalah pinjaman Allah...

    ReplyDelete
  14. Blog yang sangat hebat! Tiga jam aku dh baca.. Aku mendalami setiap momen yang kau coret..i dah sungguh ciptaan tuhan! Diciptakan perasaan dan segalanya bersebab tanpa sia-sia. Terima masih kerana menyedarkan aku bahawa walaupun kita adalah PLU kita masih ada ruang untuk merasai kenikmatan cinta walau dengan siapa pun ia ditakdirkan ;)

    ReplyDelete
  15. Blog yang sangat hebat! Tiga jam aku dh baca.. Aku mendalami setiap momen yang kau coret..i dah sungguh ciptaan tuhan! Diciptakan perasaan dan segalanya bersebab tanpa sia-sia. Terima masih kerana menyedarkan aku bahawa walaupun kita adalah PLU kita masih ada ruang untuk merasai kenikmatan cinta walau dengan siapa pun ia ditakdirkan ;)

    ReplyDelete
  16. Best baca blog ko ni Putera..sebelum ni xpernah jumpa blog ni..bila dh jumpa, seronok baca "Unspeakable Love" part by part walaupun amik masa berjam jam..btw keep up the good job

    ReplyDelete
  17. Sakit hati betul aku, bangang laaaaa saiful, tolak kwn tu sampai lemas, ksian dia. Bdk tu x pndai swim, dah lemas...

    ReplyDelete