Monday 17 October 2011

Unofficial Blind Date

kisah bermula apabila aku berkenalan dengan seorang lelaki ni yang aku jumpa di laman ____.. hehe.. dari laman tu, kita orang mula chat kat ym... agak selalu juga lah kita orang berchatting.. honestly, aku lebih selesa berbual dengan dia sebab dia sebaya dengan aku.. sebelum ni, ada juga kenalan chat yang lain, tapi rata-rata umur lebih tua dari aku.. bukan tidak suka nak berbual dengan mereka yang lebih berusia, namun adakalanya aku merasakan yang aku perlu menjaga gaya bahasa aku bila berbual dengan mereka.. ye lah.. aku masih muda lagi, mestilah kena hormat sikit kan.. tapi aku pun suka gak berbual mereka yang lebih berusia sebab mereka dah banyak pengalaman.. pernah juga aku berbual dengan lelaki yang sama seperti aku (suka dengan lelaki) tapi sudah berkahwin... aku just curious untuk mengetahui bagaimana kah perasaan bila kita tahu yang kita sebenarnya suka dengan lelaki, namun melangsungkan perkahwinan dengan perempuan.. macam mana kita nak handle perkara ni? itu yang aku nak tahu sebab di masa depan nanti aku tidak tahu apa yang terjadi pada diri aku sendiri...

btw, berbalik kepada lelaki yang aku nak cakap kan ni.. aku suka berbual dengan dengan dia sebab dia tidak pernah menggunakan perkataan yang bagi kurang menyenangkan.. ada orang, first chat dengan aku dah awal-awal lagi siap panggil aku sayang lagi.. balik-balik nak kiss.. wei!! geli lah!! tapi lelaki ni bagi aku ok lah.. walaupun ada sedikit manja.. then mulai saat itu, bagi aku antara kami berdua ada keserasian.. setiap malam kita orang chat.. kadang-kadang guna sms.. keserasian dalam konteks ini bagi aku adalah kita suka nak berkawan dengan seseorang, bukan keserasian dari sudut perasaan.. sebab masih terlalu baru lagi hubungan kita orang.. plus, dia pun sebenarnya sudah ada partner.. jadi aku tak nak lah nak kacau daun.. walaupun dia selalu mengatakan yang partner dia macam tidak perdulikan dia lagi.. 

diringkaskan cerita, dia selalu juga ajak aku untuk bejumpa tapi aku menolak dengan alasan sibuk dengan study.. tapi memang betul pun aku sibuk.. tapi aku takut juga nak berjumpa dengan dia sebab sebelum ni aku tidak pernah berjumpa dengan mana-mana yang sama seperti aku.. honestly, banyak juga yang ajak aku keluar berjumpa tapi aku masih tidak bersedia... takut perkara yang tidak diingini akan berlaku.. kot-kot aku diliwat ke.. plus, aku memang tidak pernah pun buat perkara terkutuk tu selama ini.. dan aku juga tidak pernah terfikir untuk melakukannya.. tapi seakan takdir, tiba-tiba ada festival fotografi di area tempat dia bekerja... aku memang suka gila dengan bab-bab fotografi ni.. ia adalah antara minat aku yang membuatkan aku obses sangat-sangat... so, aku terfikirlah nak berjumpa dengan dia.. alang-alang pergi ke tempat tu, nak tahu juga dia macam mana...

kisah bermula pada 08-10-11, bila aku pergi ke festival fotografi tersebut.. mula-mula tu aku rancang tidak mahu beri tahu dia yang aku nak datang ke tempat dia bekerja.. tapi, kemudiannya aku pun memberi tahu dia... tapi aku tidak cakap lah bila aku nak pergi.. bila fikir balik-balik, tak best lah kalau dia tahu.. then aku tipu dia, cakap aku tidak jadi pergi.. cakap ada hal nak dibuat.. nak buat surprise katakan.. then, pada hari sabtu aku pergi ke tempat tu.. aku cari tempat dia bekerja dan akhir jumpa.. sembunyi-sembunyi tengok dia dari jauh... honestly aku cakap, hati aku berkata, "apasal rupa tak sama macam kat dalam fb?" tapi aku tahu orang itu dia... lama juga aku berlegar-legar di luar tempat dia bekerja... sebenarnya aku takut... seriously aku memang penakut berjumpa orang yang tidak dikenali.. tapi kalau fikir balik-balik, alang-alang sudah datang, better pergi jumpa... then aku masuk ke kedai tempat dia bekerja...

bila masuk tu, aku boleh nampaklah wajahnye dari dekat.. tapi dia still tak sedar yang aku datang.. ye lah, aku kan dah tipu dia yang aku tak jadi nak datang.. padahal aku sebenarnya nak buat surprise.. lama gila aku di dalam kedai tu... tidak tahu nak buat apa... seriously aku gementar... takut nak mengorak langkah.. takut untuk melakukan perkara yang aku tidak pernah lakukan sebelum ini... strategi aku macam ni, dia sedang berada di tempat cashier... so, untuk berjumpa dengan dia (kemunculan yang tidak disangkakan) aku perlu beli barang then pergi ke tempat dia nak bayar... tapi, honestly, aku tidak tahu nak beli apa... fikir punya fikir, aku beli benda yang sebenarnya aku dah ada.. haha.. semata-mata nak jumpa dengan dia.. tapi, still aku gementar gak.. punye lah lama.. aku rasa aku di kedai tu dalam setengah jam kot.. lama nak cari kekuatan, semangat nak jumpa dengan dia.. akhirnya aku cuba memberanikan diri pergi ke tempat dia.. tarik nafas dalam-dalam... apa nak jadi lepas ni, jadi lah... 

aku pergi ke tempat dia... dia ternampak aku, then aku senyum.. jeng jeng jeng.. surprise!! haha... akhirnya dua insan ini bertentangan mata juga... aku still tersenyum... dia pula buat muka selamba.. (pada pandangan aku dia macam rileks, tapi dia kata sebenarnya nervous gila-gila).. tempoh itu tidak begitu lama... aku bayar barang yang aku beli tu sambil tersenyum memandang dia.. kemudian dia kira baki duit aku... lepas tu beri kat aku, then aku blah.. macam tu je.. tanpa ada perbualan pun.. i mean perbualan yang menunjukan kita orang sebernarnya saling mengenali.. buat macam biasa, pembeli dan penjual... then, aku pergi dari tempat tu.. terasa bangga gak sebab aku dapat melawan rasa gementar aku...

beberapa jam selepas tu, tiba-tiba dia beri sms kat aku..

dia: helo.. awak ke tu? kenapa x cakap nk dtg? gementar sy tgk awk tiba2 muncul...
aku: kan dah kata nak buat surprise kn.. 
dia: jahat!! kejam!! nasib baik x short td tau...
aku: selama ni pakai short ke pergi kerja?
dia: huh? bukan sy maksud seluar.. i mean duit.. takut terlebih beri baki..
aku: ye ke? sorie.. x tahu pula sy... apasal sy tgk muka awk rileks je?
dia: rileks awk kata? tahu x sy betul2 gementar tgk awk.. btw, apasal tangan awk sejuk?
aku: ada tersentuh tangan sy ke td.. tangan sy memang mcm tu.. jenis yg sejuk.. mudah lembab..
dia: ye ada.. hmm... awk still kat area kawasan ni ke?
aku: ye.. knp?
dia: jom jumpa.. sy tgh rehat skrg ni...

(kira-kira perbualan kita orang macam tu lah)

akhirnya kita orang berjumpa.. dia di mata aku still nampak macam rileks je.. tapi di hati tidak tahu lah.. kita orang bersalaman.. just tersenyum.. berbual-bual sedikit.. nak pergi ke mana... tapi, honestly, kita orang tidak tahu nak pergi ke mana.. semuanya memang bukan dalam perancangan pun.. aku datang just nak beri surprise je.. oleh kerana masa rehat dia sudah hampir tamat, so dia perlu balik ke tempat kerja.. perjumpaan kita orang begitu ringkas.. just jalan-jalan tanpa arah tujuan.. berjumpa kurang dari tempoh setengah jam.. lepas tu berpisah.. that's all... btw, lepas tu dan sampai skrg ni, kita orang still berhubung.. mungkin semakin rapat sebab masing-masing sudah selesa untuk meluahkan perasaan masing-masing.. share masalah dan sebagainya.. 

in short, walaupun secara tidak rasmi, dia adalah orang yang pertama aku berjumpa dari kenalan internet aku.. satu pengalaman baru buat aku.. walaupun pertemuan tidak dirancang dengan begitu baik, namun aku berasa bangga yang aku dapat lawan rasa gementar aku.. bolehkah aku mengatakan ia adalah satu 'date'? haha.. macam tidak sesuaikan.. honestly, selama ni aku tidak pernah ada date dengan sesiapa... kalau peristiwa ini boleh dikatakan sebagai satu date, kira ini adalah yang pertama kali... 

my unofficial blind date...

2 comments:

  1. back 3-4 years ago ..aku pon penah ader blind date ..kenal kat YM jugak ..chatting Ok la ..(masa tue baru nak kenal orang kan ..semua nyer kena nampak best la ..hahaha)..bila dia ajak jumpa .aku On jer(jumpa saje) ..but surprisingly he was beyond my expectation ..too much of kindness , formality , protocol just killing the date .. bosan nyer ya amat ..after dat ..aku dah x jumpa stranger dah ..hak hak hak ..

    psst : sampai sekarang mamat tue duk sms .. tapi x pernah aku rasa teringin nak reply .. emm im so much care about ppl attitude walaupon dia agak menyelerakan..hahaha ... klu x masuk .. bukan leh paksa2 kannnn kannn ..hahaha (hot kan saya ..hahaha x buleh blah aku)

    ReplyDelete
  2. Aww..this is so sweet..if only.. *sigh*
    But yeah, don't do it anymore..I'm scared if you got carried on.. ><
    You know term 'beard'? For LGBT term, it's familiar, but since you've said you are 'innocent' so..
    anyway, it's about someone being 'cover' for sexuality..
    I wish I can be your 'Beard'..Marrying you so you don't have to worry about hiding your sexuality..We can live as friends, since you don't have desire towards girl..if it's not sex, maybe by clinic, we might even have children..that way we can prevent you from doing something wrong and maybe make you happy a little..(I mean children are something can cheer you up) hehe.. *sigh* if only this can be real..
    Ah how I wish, how I wish to be able to help you..
    -Cherry-

    ReplyDelete