Monday 22 April 2013

Kenapa Masih Single??



aku suka tengok pic ni!



kenapa aku still single? kenapa aku still tak pernah ada couple??



1. sebab aku pun tak berapa nak pasti sama ada aku nak bercouple pun tak.. walaupun aku ada syok kat seseorang tapi takde dalam fikiran aku harap or fikir nak orang tu nak orang tu jadi partner aku.. but kalau aku dah rapat dengan orang tu pun dah buat aku rasa happy..

2. maybe aku ni berharap orang lain yang akan cari aku melainkan aku yang cari orang tu.. macam harap ada seseorang datang try nak pikat or buat lamaran lah.. but sampai sekarang takde pun orang buat macam tu kat aku.. 

3. definisi aku tentang 'macam mana hubungan orang macam kita' ini seharusnya berlaku adalah agak complicated.. aku tak lihat kalau orang PLU nak berkasih-sayang, mereka perlu declare tentang hubungan mereka.. misalnya macam kata "he's my boyfriend", "he's my lover".. but, instead we declare it as 'love relationship', aku nak ia jadi 'flirtationship'.. maksudnya, 'more than friendship, but less than relationship'.. (aku akan explain benda ni lebih detail dalam Unspeakable Love Part 26)

4. aku juga tak ada keyakinan yang orang akan suka/jatuh hati pada orang macam aku ni.. aku pun tak tahu kenapa.. kalau ada orang kata yang dia suka kat aku, macam aku susah nak boleh terima hakikat orang suka kat aku.. sebab aku tak rasa orang akan suka orang seperti aku.. macam aku fikir aku ni bukanlah type yang usually orang akan suka.. 

5. tak berkeyakinan pada diri sendiri.. takut kena reject.. mungkin tak rasa diri ini menarik sangat kot.. tapi hakikatnya rupa takde lah buruk sangat juga.. 

6. kebiasaannya, aku ada masalah untuk nak tunjuk perasaan aku kat orang lain.. macam kalau aku marah or tak puas hati kat seseorang, usually orang lain takkan boleh perasan.. sama lah kalau aku kalau suka pada seseorang.. 

7. sebahagian dari diri aku still fikir hubungan perasaan antara dua lelaki adalah sesuatu yang agak lain dari norma.. sebab itu aku teragak-agak untuk bercinta dengan orang yang sama jantina aku sendiri.. dan kerana itu juga lah, sebalik kita anggap ia adalah hubungan cinta, alternatifnya aku nak ia jadi satu 'flirtationship'.. sebab aku fikir ia adalah pilihan yang lagi bagus, daripada rasa bersalah untuk bercinta dengan jantina sendiri.. sebab aku ni biar pun tak alim, but memang timbul rasa bersalah kalau aku bercinta dengan lelaki.. rasa bersalah pada Tuhan lah..

8. mungkin sebab aku tak romantik.. jadi fikir rugi lah kalau orang dapat lelaki macam aku ni..

9. sampai mana hubungan ini akan bertahan?? tapi pada masa yang sama, memang ada wujud perasaan untuk mahu disayangi oleh someone yang kita sendiri pun sayang juga..

10. aku tak tahu sama ada aku betul-betul jatuh cinta atau pun ia hanya sekadar satu mainan perasaan kalau aku suka seseorang.. usually memang ia hanya satu mainan perasaan je.. sampai sekarang, aku pun tak pasti sama ada aku benar-benar pernah jatuh cinta ataupun tak.. and sebab tu lah, kalau aku jatuh hati pada seseorang, aku akan pastikan betul-betul kalau perasaan aku itu benar-benar telus..

11. aku fikir aku ni jenis yang tak laku.. even ada je yang kata aku ni muka elok je.. tapi serius aku cakap, aku fikir aku jenis yang tak laku..





15 comments:

  1. Since ang kata, "explain benda ni lebih detail dalam Unspeakable Love Part 26", so aku akan tunggu la unspeakable love part 26 tu... hehe

    ReplyDelete
  2. semua aku setuju... eh! lama aku x chat Line dgn kau kan...

    ReplyDelete
  3. tolong update blog aku boleh?hohohohohohohoiiii~~

    ReplyDelete
  4. baguslah ko rasa ko jenis tak laku putera ..
    selamat hidup ko...
    1. Sekurang kurangnya ko selamat dari dosa..
    2. Dan ko pun x rasa murung bila ko di tinggal orang yang ko sayang/cinta
    3. kepala ko pun luas ....:)

    ReplyDelete
  5. agree. tak payah couple pun takpe. takde beza pun declare or not =.=' bukannya dapat kawen pun.

    ReplyDelete
  6. Well boy, it is really complicated when it's come to our kind relationship because there's no end of it and at last you'll feel like 'what hell I'm doing'. But I'm happy for those who make it out like "Fallen Angel" with his bf, such a sweet couple.

    But if you think that you're yet to be ready for it, I would rather suggest you to get the feeling over it. Don't let it win you, you should be able to control. As abang Janggut said, he is all right.

    ReplyDelete
  7. skandal jew...hubungan mcm kite ni x kemana huhuu..btw aku syak putera ni mesti hensem hahaha - iezz

    ReplyDelete
  8. Maaf. Bukan aku nk merendahkn golongan plu tu sendiri.. bgi aku cinta plu ni senng klu nk cube..jumpe someone (yg plu) pastu lihat selanjutnye. Biasanye bermula cinta 1malam je dulu. Klu cinta kt kawan sendiri str8.. x payah susahkn diri. Tapi boleh dgan ambil kesemptn tido ngan die.. pastu pndi2 la, Klu terjadi sesuatu untung la. mostly cinta plu cinta n sex berpisah tiada. Huhuhu (hairel s)

    ReplyDelete
  9. Takyah la berflirt-shious tah ape kebende?...why?...sbb nanti ko memaenkan perasaan org...fear of rejection, fear of commitment and above all fear of getting hurt...so why there's a need to go extra length to start the rship in the 1st place?...contempt the desire becoz that's what we need to do...aku sgt emo sbb somebody is doing the thing that u mention above to me...don't want to be attached..fine- then let's be friend...oh, takbleh gak...so lover?...oooo, I want but you are forever haraam for me...so let me go and be wif somebody?...oooo takbleh sbb dah fall in love...so what the heck?...lover tidak (sbb tabley bukan aku tanak yerk)...tp fren pon tidak...so ape?...jd enemy la senang...there...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu part 26 unspeakable love klu ko nk faham..

      Delete
  10. no 11. kdg2 sy pn rasa mcm aku ne x laku. tp yg hairannya, sy agak popular d kalangan gurl2 dan teman2. mgkn krn sikap sy yg ramah kot. tp bla besangkut paut dgn lelaki dan plu, sy mcm xde....mcm mane ek? hmm mcm sy ne x wujud. wlupn sy cube utk menonjolkan kepluan sy. mgkn sbp sy biasanya beada d kalangan str8 jer sume

    ReplyDelete
  11. haha aku igt aku sorg je pelik... rupenye ade lg yg mcm aku.. well kita serupa.. pe yg ko explain dr no.1 smp last tu slalu duk joget2 dlm kpale otak aku ni.. thnx sbb buat aku dh x rsa pelik.. lol

    ReplyDelete
  12. penulis blog umo baper ek?

    ReplyDelete
  13. Pe yg ko rasa, sama yg aku rasa :'(

    ReplyDelete
  14. gambar tu dr movie ape ke saja2 photoshoot punyer..?

    ReplyDelete