Tuesday 15 January 2013

Apa Itu Planet Romeo?

sejak aku buat blog ni, kadang-kadang ada juga lah yang add FB aku tu tanya soalan, PR tu apa benda sebenarnye?? then, aku tanya balik, "serius tak tahu? benda ni popular kot di kalangan PLU Malaysia.." then aku cakap lah PR ni maksudnya Planet Romeo.. benda macam mana? aku usually cakap benda macam FB, tapi untuk orang PLU je.. social networking site lah maksudnye..

kalau ditanya kat aku, macam mana lah aku boleh tahu kewujudan PR ni.. jawapan aku waktu aku tengah usha-usha profile orang kat FB, then suddenly aku pun jumpa link nak masuk PR.. tu berlaku pada tahun 2011.. serius aku cakap, sebelum aku kenal PR ni, aku punya lah 'suci' giler.. senang cakap agak newbie tentang hal PLU ni.. then bila dah masuk PR tu, mula lah nak 'polluted' dan belajar tentang dunia PLU (berdasarkan pemerhatian ragam orang kat dalam tu).. waktu ni lah kali pertama aku berkomunikasi dengan PLU lain sebab sebelum ni aku memang agak 'hidden'..

dan paling uniknya, aku rasa pengalaman ni aku seorang je kot pernah merasa.. waktu dah mula buat account kat PR, siapa tak sangka antara soalan pertama orang tanya kat aku adalah,

"kenapa kamu still dengan Islam sedangkan kamu tahu Muhammad tu benci orang seperti kamu??"

tak terkata aku bila dapat mesej macam tu.. pertama kali kat dalam PR ada orang tanya macam tu?? 

okay, aku tak nak cakap panjang lagi.. senang cakap dari PR ni lah aku start memahami dunia orang PLU.. dan dari PR juga lah aku mula tahu bertapa banyaknye orang PLU kat dalam FB.. kiranya PR ni pembuka kepada segala-galanya tentang aku nak faham kehidupan PLU.. mostly berdasarkan dari pemerhatian.. sebab aku memang belajar based on my observation.. 

okay.. jom aku bawa korang yang tak pernah kenal PR tu untuk kenal apa benda lah PR ni sebenarnya..



ini lah home page PR


kalau korang nak masuk PR dengan melalui carian Google, memang tak boleh nak masuk sebab kena block.. tahu lah kat Malaysia ni macam mana.. sebab tu sebenarnya ada 'hidden' URL yang harus diketahui kalau nak masuk PR.. bukan dengan www.planetromeo.com... tapi, apa URL kalau nak masuk? hehe.. sorry to say lah.. aku tak nak beri tahu macam mana cara nak masuk PR.. sebab aku rasa PR ni banyak orang yang tak elok lah.. takut yang suci dan baik tu jadi teruk bila dah masuk PR..




bila dah masuk PR, akan keluarlah seperti yang di atas ni..

korang boleh tengok, actually PR ni ada banyak function dan info, not just sekadar tempat orang PLU bersosial.. ada club, info kesihatan, tempat nak download video (seks).. senang cakap pelbagai function lah..

so, kalau kita dah buat akaun tu, profile nye macam mana? 

di bawah ni adalah contoh-contohnya..






then kalau kita nak cari kenalan tu, akan keluar lah seperti di bawah ni..




then, benda yang paling aku suka kat dalam PR adalah forum dalam kelab.. ada banyak isu yang dikatakan dan dibincangkan oleh golongan PLU.. dari forum ni, kita boleh tengok pelbagai ragam dan pendapat orang kat dalam PR.. isu apa? banyak macam lah.. 







in short, orang kata PR ni site tak bagus.. mungkin kena tipu lah.. orang dalam PR ni mostly nak seks je.. bla bla bla.. aku pun setuju gak yang dalam PR ni banyak yang nak seks je.. tapi sebab masing-masing ada tujuan sendiri.. ada yang nak cari seks, kawan, cinta.. dan macam aku pula jadi 'sang pemerhati'.. lihat pada niat masing-masing lah kenapa join PR..




29 comments:

  1. aku xtau dan malas nak amik tau...sebab rase dah tak terlalu muda untuk enjoy2 dan seks matter.

    Orang hanya cari seks, so samalah mcm binatang. Kalau diorang prefer kasih syg dulu dari seks, so baru aku pertimbang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer. I setuju. Sepatutnye hub itu adalah kasih syg bkn sexs

      Delete
  2. owh.. x tahu PR jg lh ni ye??

    aku x kisah sgt klu org tu direct ckp nk seks.. boleh tolak awal2.. berbanding yg ada 'hidden' agenda.. tu lh yg susah sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer. I setuju . I pun dah pernah kena. Dia puji i hansem rupanye ade agenda

      Delete
  3. betul... aku da lama dlete PR ni...sbb kebanyakan nya hanya nak seks semata2... busan la...

    ReplyDelete
  4. Sayangnya ramai yang ada hidden agenda kat pr...

    ReplyDelete
  5. Putera, normally read yer blog waktu petang. Sebak dada when read the issues yg putera highlighted. Naluri yg tidak diminta tetapi dianugerah Tuhan secara semulajadi...Moga putera sentiasa sihat n cool.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak wardah pun dah berkunjung ke blog kawan saya nie...hehe...keep support putra...

      Delete
  6. nabi Muhammad x mengaku umat..
    kalau dah nabi Muhammad x nk mengaku umat
    syafaat drpd sapa kamu nk mintak nanti kat mahsyar?

    jgn tunda taubat. sebab kita sendiri taktau 1 minit kemudian kita masih hidup lagi atau diseru malaikat maut..

    ReplyDelete
  7. bagi aku, kalau nak brcinta sesama plu @ dgn str8 guys tak payah ler.be realistic la.kita kat malaysia bukannya california yg membenarkan same sex marriage.kalau takat nak carik kawan for sex,aku on jer.no commitment and lepas tu we part as friends.janji memasing puas.asalkan tiada unsur2 khianat, everybody happy.continue life.kalau nak lagi, set appointment.tak payahla nak brcinta bagai macam uda & dara tu.kalau maknyah kat malaysia ni brcinta ngan laki dia, bukanya sampai kejinjang pelamin pun.bahagia hingga keanak cucu bagai.tak payahlah berangan sangat.yg penting nafsu tu dah puas & x menyusahkan org lain.

    ReplyDelete
  8. brooo...bleh x bagi aku hidden url planet romeo?..aku nak delete gmbr2 aku kat dlm tuh sbb aku da nak khwin...da dekat 2 tahun aku x buka bnda tuh..aku try td xleh buka pon...aku bmbg takut kantoi..mati aku..ape2 hal kau email aku:zulfadlishahaini@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. kenapa planetromeo x leh buka??? pls send me an email.. hey_feez@yahoo.com

    ReplyDelete
  10. betul lah..aku pun dah lama tak dapat buka PR nier.. sedey siot.. leh email aku tak apa laman URL nyer... nick name aku kat PR "Daieng" @ Daieng Iehsan" tolong email aku

    tragicomedyy@gmail.com

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. sy nk cta ckit psl story sy..pd thun 2011 sy xtw lgy website pr niy..tu pun kwn skjer sy jgk yg sruh sy join pr niy..wktu tu sy berumur 16 thun..pd umur 16 thun byk dha sy jmpa..but sy x nk main..sy thu kt dlm pr niy nk.main jer..dan pda umur 17 thun kali pertama sy main ngn maksalleh ..dari mexico macho plk tu..huhuhu ..sy niy flex..so ..sy mla jtuh cinta ngn makslleh niy umur dye 23 thun..sy x kesh pun tntng umur niy..tpy sukar jgk nk cri long term niy..sbenarnya sy join kt pr niy smatax2 nk thu khdpn orng..sbb sy nk join pr niy d sbb ln sy dha break ngn awek sy skit hti sy d wt yer..apa lgy sy nk try jgk sex ngn orng luar niy...tpy 1 jer ..sy bru berknln ngn orng putih niy dari us dye kt nk gy voction kt k.l niy..tbax2 bla smpai jer kt airport klIA dye ckp ngn sy yg dye kne thn sbb dye bwh duit byk kt dlm beg dye sbyk 85000 us ..so beg dye kn ambl lh..so dye kne byr sijil anti terrosm..sbyk 13700 ..so dye ckp ngn aku bolh x sy pinjm duit ngn awk sbyk 2700 ..sy pun rs plek lh mcm mn dye bolh kn thn..pstu sy pun pinjm uit ngn kwn sbyk rm 2700 ..sy dha bank in smua..byk alasn dye lgy.. dye nk lgy duit wt loundry..so sy dha thu sy kne tipu..niy lh pnglamn sy kne tipu..so sy ml terfikr cm ner nk byr htng ngn kwn niy..nasib baik sy dha.hbs byr..so sy akn lbh berhatix2 ngn orng yg wt bgni..sy rs ksl plk..bodoh x berfikr..klw korng nk thu sy orng yg penyayng..sy rs sy sng d perbodoh kn..terlalu jujur...tpy itu x per..sy pun x thu lh skrng niy hti sy kt lakix2 dha.kaum sy sndiri ..dan aku.x slh kn dri aku sbb perasaan ini lh yg lhr dri hti..untuk jatuh cnta..smpai skrng sy berfkr knapa ker perasaan sy niy kpd kaum sy sendri..bgy aku bla dha jtuh cinta x ada sesiapa yg bolh mnghlng aku untuk jtuh cinta..melain kn allh..wlwpun sy mti sy bersedia menjawab soalan yg akn d brikn d padang marsya..krna allh lh yg mencipta kn kt ..punya hti..untuk bercinta..dan bkn kerana aku ada lh hmba yg derhaka..itu semua akn terjawab d akhirat nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga merupakan salah seorang mangsa laki yang diperceritakan ini. Cerita yang sama dan orang pun sama. Dia telah perbodohkan aku dan telah ambil sebanyak 3 ribu daripada saya. Nama dia Alex... Dari California katanya.

      Delete
    2. Hmmm.....mcm sama je ngan cite aku nih.....
      Senasib la kiter nampaknya....
      Mmg siot tul la mamat tuh.......

      Delete
  13. sy nk cta ckit psl story sy..pd thun 2011 sy xtw lgy website pr niy..tu pun kwn skjer sy jgk yg sruh sy join pr niy..wktu tu sy berumur 16 thun..pd umur 16 thun byk dha sy jmpa..but sy x nk main..sy thu kt dlm pr niy nk.main jer..dan pda umur 17 thun kali pertama sy main ngn maksalleh ..dari mexico macho plk tu..huhuhu ..sy niy flex..so ..sy mla jtuh cinta ngn makslleh niy umur dye 23 thun..sy x kesh pun tntng umur niy..tpy sukar jgk nk cri long term niy..sbenarnya sy join kt pr niy smatax2 nk thu khdpn orng..sbb sy nk join pr niy d sbb ln sy dha break ngn awek sy skit hti sy d wt yer..apa lgy sy nk try jgk sex ngn orng luar niy...tpy 1 jer ..sy bru berknln ngn orng putih niy dari us dye kt nk gy voction kt k.l niy..tbax2 bla smpai jer kt airport klIA dye ckp ngn sy yg dye kne thn sbb dye bwh duit byk kt dlm beg dye sbyk 85000 us ..so beg dye kn ambl lh..so dye kne byr sijil anti terrosm..sbyk 13700 ..so dye ckp ngn aku bolh x sy pinjm duit ngn awk sbyk 2700 ..sy pun rs plek lh mcm mn dye bolh kn thn..pstu sy pun pinjm uit ngn kwn sbyk rm 2700 ..sy dha bank in smua..byk alasn dye lgy.. dye nk lgy duit wt loundry..so sy dha thu sy kne tipu..niy lh pnglamn sy kne tipu..so sy ml terfikr cm ner nk byr htng ngn kwn niy..nasib baik sy dha.hbs byr..so sy akn lbh berhatix2 ngn orng yg wt bgni..sy rs ksl plk..bodoh x berfikr..klw korng nk thu sy orng yg penyayng..sy rs sy sng d perbodoh kn..terlalu jujur...tpy itu x per..sy pun x thu lh skrng niy hti sy kt lakix2 dha.kaum sy sndiri ..dan aku.x slh kn dri aku sbb perasaan ini lh yg lhr dri hti..untuk jatuh cnta..smpai skrng sy berfkr knapa ker perasaan sy niy kpd kaum sy sendri..bgy aku bla dha jtuh cinta x ada sesiapa yg bolh mnghlng aku untuk jtuh cinta..melain kn allh..wlwpun sy mti sy bersedia menjawab soalan yg akn d brikn d padang marsya..krna allh lh yg mencipta kn kt ..punya hti..untuk bercinta..dan bkn kerana aku ada lh hmba yg derhaka..itu semua akn terjawab d akhirat nanti...

    ReplyDelete
  14. Tahu tentang website nie tapi x pernah usha.
    x kisah sgt.
    Baru2 nie cuba buat profile out of curiosity nak tgk mcm mana website nie
    Tak letak gmbr profile pun tp byk org htr message dgn gmbr.
    Baru perasan rupa2nya senang betul kalau nak buat benda2 pelik kat website nie.

    ReplyDelete
  15. Asal xley bukak lak? Bole je kott. ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. bg la link nye.. xboleh bukak la nk delete profile tu

      Delete
    2. PR klu dh lama x buka automatik akan terus kena delete acc nye.. so, x payah risau..

      Delete
  16. Salam bro nk tnye nie ko ad link utk bkk Plenet Romeo x??
    ak nk try bkk xblh la....
    tlg ak, ak pn nk kawin jga nie....
    tlg bg link plssss!!!!!

    email ak plsss : tgriz_234@yahoo.com

    tlg sgt2

    ReplyDelete
  17. PR has been blocked by our favorite Internet Service Provider. To access this site, you may either:-
    (i) use a web-based proxy (e.g. ww.proxfree.com), or
    (ii) change your DNS settings to Google DNS servers (usually these settings are changed on your modem side). How to change this is well detailed in many sites and on youtube. Just Google "how to change to Google DNS server" and you will get many suggestions.

    ReplyDelete
  18. bleh x bagi aku hidden url planet romeo?bro tolong .....harrisrahman249@gmail.com

    ReplyDelete