Wednesday 25 April 2012

A Jihad for Love




siapa pernah tengok dokumentari ini? ia adalah sebuah dokumentari mengenai golongan LGBT muslim, bagaimana mereka struggle dalam hidup mereka dalam masa yang sama menjadi seorang muslim.. dokumentari ini juga menunjukkan bagaimana seorang LGBT muslim cuba untuk mencari erti sebenar hidup mereka di dunia ini.. 

bagi aku, mereka tidak ubah seperti aku sendiri.. dalam hidup aku sehingga lah sekarang, aku sentiasa memikirkan soal masalah yang aku hadapi hampir setiap hari.. memikirkan tentang kehendak-Nya.. aku memerlukan satu jawapan.. 

dokumentari ni aku tengok kalau tak silap pada tahun 2010.. sedikit sebanyak ia ada memperngaruhi corak permikiran aku.. misalnya hal yang memberi kesan yang agak mendalam dalam hidup aku adalah bagaimana seorang ustaz itu menjelaskan hukuman bagi seorang homoseksual itu adalah 'mati'.. 

perkara lain yang memberi kesan kepada aku adalah apabila seorang ayah (gay) bertanya soalan kepada dua anak perempuanya "Do you think gay people should be stoned to death?"

hmm... rasanya korang semua patut lihat dokumentari ni.. 





part 2 hingga 8 cari sendiri kat dalam You Tube.. :D



0 comments:

Post a Comment