Sunday 2 October 2011

Tentang Perempuan

sejak kebelakangan ini aku mula melayan lagu-lagu K-Pop.. aku tidaklah minat sangat.. aku just tahu kumpulan SNSD dengan Super Junior je.. group lain tu, aku tahulah juga tapi tidak sangatlah... honestly, aku memang suka dengan SNSD or Girls Generation. mula-mula terdedah dengan muzik K-Pop ni waktu zaman menengah atas.. tidak ingatlah sama ada waktu aku Form 4 or 5.. waktu tu, group Wonder Girls dengan SNSD memang tengah hot di sekolah aku.. Wonder Girls dengan lagu Nobody, SNSD dengan lagu Gee.. memandangkan aku dulu sekolah di sekolah berasrama penuh, so memang banyak bendalah yang aku alami.. waktu mula-mula mendengar lagu Nobody dengan Gee, budak-budak lelaki lain sedang berkumpul beramai-ramai melihat video clip lagu kumpulan tu.. aku hairanlah.. apa yang buat mereka teruja sangat? so, aku pun cuba lah mengetahui.. then, mula saat tu lah aku mula tahu muzik K-Pop..

faham-faham je lah orang korea macam mana.. perempuan-perempuan mereka semua cantik-cantik.. kawan-kawan lelaki aku yang lain berebut-rebut nak memilih perempuan mereka sendiri.. maksud aku, perempuan dalam group Wonder Girls dengan SNSD.. kata perempuan yang ini, itu, aku punya.. awal-awal lagi dah nak booking.. macam lah betul mereka dapat perempuan tu.. haha

apa yang aku ingin sampaikan adalah hal mengenai reaksi lelaki terhadap perempuan cantik.. pernah sekali waktu aku sudah masuk ke IPTA, aku tidak menyangka lah yang roommate-roommate aku tu banyak yang tidak tahu mengenai K-Pop.. waktu tu pada tahun 2010.. aku pun peliklah.. ye lah.. aku tinggal di Sarawak pun tahu, kenapa tidak mereka? so, aku pun tunjukkanlah video lagu Gee kepada mereka.. (sebab aku suka SNSD) reaksi mereka? haha.. mereka cakap macam ni, "oh tidak!! aku baru je lepas mandi! takkanlah nak kena mandi wajib lepas ni?" mereka berkata lagi, "oh tidak!! aku tidak tahan nak tengok!!" mereka begitu teruja.. faham apa yang aku ingin sampaikan? artis perempuan korea kan seksi-seksi... kalau lelaki normal melihat mereka, mesti akan teruja...

tapi apa yang ingin aku sampai sebenar-benarnya adalah reaksi aku ketika melihat perempuan cantik lagi seksi.. honestly, bila aku tengok perempuan macam ni, dalam hati aku just berkata, "cantiknye mereka.. comel.." tapi aku tidak pernah merasakan nafsu aku teransang bila melihat perempuan-perempuan yang cantik di mata lelaki normal malah di mata aku sendiri juga.. walau seksi banyak mana pun, aku still boleh mampu melihat perempuan tu tanpa nafsu aku bergelora sedikit pun.. 

so, bila aku melihat reaksi kawan-kawan aku tu, aku tertanya-tanya, "jadi macam ni lah apa yang dirasakan oleh lelaki normal bila melihat perempuan cantik lagi seksi?" aku ulang lagi, aku tidak pernah merasakan perasaan itu.. tidak ada perasaan ghairah langsung.. sebab tu aku boleh je dengan selamba layan video clip lagu korea waktu bulan puasa.. biar seksi mana pun mereka, tidak akan mampu membuatkan nafsu aku bergelora.. (agak-agak aku berdosa tak melihat aurat perempuan pada bulan puasa? tapi, aku memang tidak ada nafsu langsung pun)

bercakap mengenai aurat perempuan.. honestly, bila aku terlihat aurat mereka di sekeliling aku, (maksud aku perempuan kenalan aku lah) hati aku akan berkata, "oh tidak! jangan lihat!" tapi apabila aku tidak sengaja terlihat aurat lelaki, hati aku tidak akan berkata apa.. tapi rasa teringin sangat nak pandang.. hehe.. ini adalah pengakuan aku yang jujur...

persoalannya sekarang, adakah aku melihat aurat perempuan itu berdosa walaupun hakikatnya dengan melihatnya tidak akan mampu mencabar nafsu aku sedikit pun? bagaimana pula dengan melihat aurat lelaki? itu semua aku tidak tahu... berdosa kot.. mestilah berdosa juga...




hari ni aku layan video clip lagu daripada kumpulan baru ni, Sistar.. bagi aku mereka cukup seksi.. dan aku sendiri boleh mengatakan mereka sangat cantik.. tapi aku just boleh kata macam tu je.. seseksi mana pun mereka, semanja mana pun mereka tidak mampu menggoda aku.. honestly, itu lah apa yang aku rasakan... dan aku boleh melihat video clip lagu ni dengan 'rasa selesa'..

bagaimana pula dengan anda?

1 comments:

  1. hai..tq komen kt blog ak..ak dh bls komen ko tu..nti tgk la ye..

    ni ak nk komen kt ko lak..ak pun mcm ko..xde nafsu pun tgk pempuan..even pempuan bogel pun ak xde nafsu..huhu..

    psl suke tgk laki tu,sme la..nk sgt tgk..tp klo pempuan,ak leh jage mata lak..haha..siot jer..

    psl hukum..mmg ad hukum dlm islam yg larang laki tgk laki klo ad nafsu tgk laki..mse zaman sahabat dlu penah ad sorg pemuda yg sgt ensem sehingga pempuan n laki pun leh minat kt pemuda tuh..sahabat nabi tu pun m'botakkn kepala pemuda tu so dat dia xlg nmpk ensem sgt..so dat org rmai usha dia lg..hmm...

    bygkn,sjk zmn sahabat lg,ad dh laki suke laki..even sblm zmn nabi kte lg dh ad..hmm..

    tu la ap yg ak nk ckp..mmg ad dosany..tp..tu la kte..nk gak tgk..mcm laki normal yg nk gak tgk pempuan bogel..btul x??

    ReplyDelete