Friday 14 October 2011

Tahap Penderitaan Naluri

dalam dunia ni, aku membahagikan manusia dari segi naluri dalam beberapa kategori.. ada dua jenis naluri manusia, yang pertama adalah manusia yang normal dan kedua pula abnormal... dalam kategori ini aku berada dalam golongan abnormal... namun manusia yang tergolong dalam golongan abnormal pula terbahagi kepada kategori lagi.. dan di setiap kategori ini mempunyai tahap penderitaan naluri yang berbeza dan mempunyai masalah yang berbeza... 

aku tidak mahu nak cakap banyak, so ini adalah antara list dalam senarai aku mengenai jenis-jenis manusia...



Pertama: Straight (normal)
tidak payah nak cakap banyaklah.. kita tahu manusia yang normal itu bagaimana.. dari segi naluri, mereka ini tidak menghadapi apa-apa masalah.. mereka mampu mengikut fitrah manusia... naluri mereka tidak menderita.. tidak payah nak fikir mengenai soal perkahwinan sebab kalau mereka jatuh hati dengan seseorang, sudah semestinya orang itu halal untuk dikahwini.. dari segi hubungan antara manusia pun mereka tidak ada masalah.. mereka dengan mudah boleh memberi tahu siapakah couple mereka.. kat public pun kalau nak manja-manja orang yang melihat tidak kisah sangat (tapi kalau terlebih manja tu lain ceritalah).. in short, tidak ada diskriminasi...

Kedua: Biseksual (separuh abnormal)
kita tahu mereka yang biseksual adalah orang yang suka dengan perempuan ataupun lelaki.. (honestly, kalau aku memang ditakdirkan untuk menjadi lelaki yang mempunyai masalah naluri, aku mahu menjadi golongan ni).. dari segi penderitaan naluri, bagi aku golongan ini lah yang paling tidak bermasalah bagi kategori abnormal.. mereka mampu untuk menyatakan cinta kepada mereka yang opposite sex.. dari segi soal perkahwinan, tidak bermasalah sebab mereka mampu untuk memberikan nafkah batin kepada si suami or si isteri... kerana itu aku melabelkan mereka sebagai separuh abnormal... mereka ini tidak ada masalah kalau nak cover pasal naluri mereka.. still boleh bawa pasangan mereka bersiar-siar ke tempat public.. nak bermanja-manja pun boleh gak.. (selagi pasangan mereka itu yang opposite sex lh)

Ketiga: Homoseksual- perangai straight (abnormal)
homoseksual tu bagi aku banyak jenis.. namun untuk kategori mereka yang berpewatakan seperti normal bagi aku kurang sedikit masalah mereka.. namun dari segi naluri, mereka still terseksa.. kenapa aku mengatakan mereka kurang sedikit masalah? sebab mereka kurang didiskriminasi oleh golongan yang normal mahupun golongan yang abnormal.. mereka ni senang nak cover hal naluri mereka.. orang normal yang lain still boleh bergaul dengan mereka tanpa ada sedikit diskriminasi... selagi orang tidak tahu akan naluri songsang mereka lh.. mereka ini senang nak cari pasangan gak sebab kebanyakan golongan abnormal suka akan mereka yang berpewatakan seperti normal.. 

Keempat: Homoseksual- perangai separuh straight (abnormal)
dalam kategori ini, aku beri satu contoh: lelaki yang tidak berpakaian seperti wanita namun dari segi tingkah laku ada sedikit sikap kewanitaan.. tahap penderitaan mereka ini bagi aku bergantung kepada orang-orang disekitar mereka.. ada orang yang still boleh terima namun ada juga yang tidak.. kalau nak berkawan dengan sesiapa bagi aku mereka tidaklah mengalami masalah.. still boleh involve dengan mana-mana golongan manusia.. namun dari segi hubungan, bagi aku peluang mereka agak kurang sedikitlah sebab kebanyakan gologan abnormal yang lain suka kepada mereka yang berpewatakan completely macam normal..

Kelima: Homoseksual- perangai tidak straigth langsung (abnormal)
faham apa yang aku maksudkan dalam kategori ini? senang cakap mereka ini aku beri contoh seperti pondan, mak nyah ataupun pengkid.. honestly, bagi aku dalam semua kategori, naluri mereka ini paling terseksa.. contonya seorang mak nyah... mereka tidak merasakan yang mereka sebenarnya adalah lelaki.. naluri mereka memang perempuan.. dengan kata lain, dari segi rohani adalah perempuan namun zahirnya adalah lelaki.. penyeksaan naluri yang paling merana.. terperangkap ditubuh yang tidak diinginkan.. ditambah lagi diskriminasi oleh masyarakat terhadap mereka.. golongan normal membenci mereka malah ada juga golongan abnormal yang tidak suka dengan mereka.. mereka susah nak bergaul dengan masyarkat kerana sukar mereka untuk diterima.. disebabkan ini, aku mengatakan mereka lah paling terseksa di antara semua orang... penyeksaan naluri yang teramat sangat!!

1 comments:

  1. bro..jadi tak normal nie mmg susah dan menyeksakan..tp yang penting hubungan kita ngn tuhan dan hubungan kita dengan manusia kita jaga.. tak kisah lah depa nak kata pa, janji kita jangan kacau depa, depa pon xkacau kita

    p/s: ang kategori mana?? hehe

    ReplyDelete