Friday 21 October 2011

Make Me Strong

aku tahu kehidupan ini tidak semestinya indah.. dan aku juga tahu, tidak akan ada manusia ini yang akan terlepas daripada cubaan-Nya..

namun...

adakalanya aku merasakan dugaan ini terlalulah sukar buat diriku... biarpun aku tahu hakikat bahawa setiap ujian yang diberikan-Nya tidak akan melampaui batas kemampuan diriku...

namun...

aku masih tercari-cari akan jalan itu.. panduan yang mana membuatkan aku melihat dugaan ini tidaklah sesukar mana.. aku harap diriku tabah menghadapi dugaan ini.

biarpun mungkin di satu saat nanti aku mungkin akan tertewas...

aku harap, Engkau akan sentiasa memaafkan hamba-Mu yang lemah ini....



I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day I’ll be ok



I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day you’ll forgive me





Help me find my way








aku suka lagu ini.. salah satu artis kegemaran aku, Sami Yusuf.. dan lagu ini, Make Me Strong aku rasa memang kena mengena dengan diri aku.. setiap lirik lagu membuatkan aku berfikir akan hal diriku.. dalam diam, aku mengalirkan air mata di saat ku menghayati lagu ini...

ya Allah...

Make Me Strong...

I know the road is long


I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day I’ll be ok



I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day you’ll forgive me





Help me find my way



:-(

3 comments:

  1. my coment....just enjoy your life..... jangan dok pikir byk2 sal benda ni semua...let it flow with the time.....semuanya dah ditetapkan.....
    tpi kadang2 berfikir sedetik lebih baik dari bekerja sehari.... coz kadang2 bila kita fikir sal nasib kita...kita lebih dekat ngan pencipta kita.......so , setiap hari yg bru... mulakan hidup yg bru..... mulakan dengan semyuman dan akhiri malam dengan seyuman......keep smile....just happy always.....(^^,)...

    ReplyDelete
  2. Don't ask God to make u strong .. u're already strong ..dat's y God put yu here .. hav faith in HIM n urself ..emmm mmm

    ReplyDelete
  3. yep Saya juga suka lagu Sami Yusuf. Ada semua album dia. hoho~

    Cuba dengar lagu No Word Is Worthy (ada lirik Malay), dan Worry Ends..:)

    ReplyDelete