Monday 31 October 2011

Aku Jatuh Cinta

2005.. di satu malam.. pukul berapa, aku pun tak pasti.. agak lewat kerana semua bilik di asrama aku sudah gelap.. hanya ada beberapa orang yang masih berkeliaran di sekitar asrama.. tapi di bilik aku hanya sunyi... mungkin, pelajar lain sudah nyenyak tidur ataupun berpura-pura tidur.. aku pun tidak pasti kerana ini hanya imbasan secebis memori aku di masa lepas.. 

hatiku berbunga-bunga.. ingin meluahkan sesuatu yang aku rasa telah 'menyentuh' hati ini.. perasaan yang ganjil.. satu perasaan yang tidak pernah aku alami sebelum ini.. perasaan yang aneh namun mengujakan.. namun aku sendiri tidak pasti apakah yang dimaksudkan dengan 'kata hati' ini.. ergh... terasa ingin meluahkan segala apa yang aku rasakan ini..

aku menuju ke katil teman baik ku.. dia sedang berselimut.. mungkin sudah bersedia untuk tidur.. 

aku memandang wajahnya sambil tersenyum..

"aku ada benda nak cakap ni..."

dia hanya terdiam.. tapi memandang aku.. bersedia untuk mendengar apa yang aku ingin sampaikan..

"macam mana nak cakap ye.. ergh.. hmm... aku rasa aku sudah jatuh cinta.."

dia hanya memandang aku.

"tapi... dia seorang lelaki.."

!!!

aku terdiam.. tiba-tiba terasa amat ganjil apabila aku mengatakan bahawa aku sudah jatuh cinta.. lebih ganjil lagi apabila aku memberi tahu bahawa orang itu adalah seorang lelaki.. perasaan yang agak aneh.. aku sendiri pun tak tahu macam mana aku boleh berkata sedemikian rupa..

teman aku hanya berdiam diri.. reaksi dirinya, aku tidak ingat.. aku juga mendiamkan diri... satu perasaan aneh mula muncul dalam diri... kemudian, aku beredar dari tempat tidur teman ku... fikiran aku kosong...

ini kali pertama aku berkata, "aku jatuh cinta..."









First Love, Utada Hikaru (english version)








# haha.. kalau difikirkan semula, aku ni macam shinchan gak... muda-muda lagi dah cakap diri sudah jatuh cinta.. kelakar... tak tahulah macam mana aku boleh cakap benda macam tu... lebih-lebih lagi beri tahu pada teman sendiri yang aku 'jatuh cinta dengan seorang lelaki'.. bwa haha...

# muda-muda lagi, still innocent lah.. tak faham apa benda yang dimaksudkan dengan 'gay' ni.. aku rasa teman aku tu pun still tak faham gak.. tapi, seriously, bila aku cakap macam tu tiba-tiba aku berasa pelik.. memang patut aku berasa pelik pun... tapi aku memang tak faham sangat dengan hal-hal ni semua.. memang tak faham pun..

# eh.. jap... kata nak offline.. tapi still update blog gak.. bwa haha... rasa pelik lah bila tengok blog sendiri takde update terbaru...


0 comments:

Post a Comment